lördag 29 oktober 2022

Blogg 29/10 2022.

 Minnet är bra men kort. Fast det inte var mer än någon vecka sedan som jag beställde ett nytt ICA-kort, kunde jag inte för mitt liv begripa varför jag fick brev från ICA igår. När jag öppnade kuvertet förstod jag förstås. Jag lyckades använda det gamla kortet när jag handlade i tisdags, fast plasten hängde på trekvart. Det gällde bara att dra det åt rätt håll. Det nya såg lite annorlunda ut och hade till och med giltighetstid. Så fanns det en QR-kod, som man skulle kunna använda när man självscannade. Alla håller tummarna för att det innebär att jag slipper dra kortet över huvud taget i fortsättningen.

I somras förundrades vi varje gång vi åkte genom Smedby, på väg till och från lasarettet, över en massa konstiga linjer i vägen. Vi anade att det skulle bli någonting mer av det och nu vet vi vad. Jag hade läst om boende i Smedby som var trötta på att tung trafik gick genom samhället. Nu hade man gjort typ farthinder genom att sätta en skylt med en pil mitt i gatan och hastighetsskyltar som den på bilden en bit in på båda sidorna. Jag kan tänka mig att dom som kan undvika att köra där med tyngre fordon nu gör så. Busschaufförerna är däremot tvungna.

2 kommentarer:

  1. Man får väl hoppas, det leder till att den tunga trafiken "lättar" nu!

    SvaraRadera