fredag 14 oktober 2022

Blogg 14/10 2022.

 Vid mitt senaste besök på det fysiska apoteket här i Nybro höll jag på att glömma att betala. Hos tandläkaren har jag frisktandvård och inom vården i övrigt frikort. Det har gjort mig så bortskämd med att bara kunna gå därifrån när jag är klar, att det höll på att falla mig ur minnet på apoteket också. Inom vården betalar man väl i och för sig aldrig vid besöket numera. Allting kommer på faktura efteråt. När jag lyckades få åka sjukbil senast undrade jag hur jag skulle betala, men det var samma sak där. Vid ett senare tillfälle försökte jag förhandla fram en bil till min älskade särbo, som skulle till sjukhuset i Oskarshamn. Beskedet jag fick var att man måste vara över 85, för att räknas som gammal hos dom. Lever jag i tjugofem år till, finns alltså chansen att få åka sjuktransport igen. Mannen i mitt liv fick snällt promenera till och från hållplatser och byta buss i Kalmar. Hem fick han faktiskt åka sjuktransport, eftersom han var nyopererad. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar