lördag 22 oktober 2022

Blogg 22/10 2022.

 Det är lite olika med hur och om saker och ting löser sig, speciellt när det gäller sånt som rör teknik. Min älskade särbo ville skicka en liten film till en bekant som fyllde år. Att spela in hans hyllning var förstås inga problem. Att skicka den var desto knepigare, eftersom den blev alldeles för stor i formatet. Jag jobbade hårt med att förminska den och till slut lyckades han maila den till mig. Till födelsedagsbarnet kom den däremot aldrig fram, så jag misstänkte att någon punkt eller så hade hamnat fel i adressen. Alternativt att det hade landat i skräpposten, där det är lätt att missa. Om ett mail inte kan levereras alls, brukar man ju få ett meddelande om det. Mannen i mitt liv fick till slut nöja sig med att skicka ett mms från min telefon. Själv har han ingen smartfåne. Idag hade han för övrigt talat med sin bekant igen och till slut fått veta att var felet låg. Hon hade visserligen fått ett mailkonto med sin telefon, men hon hade aldrig aktiverat det. Jag lägger upp filmen här istället, så får någon mer än vi se resultatet.

4 kommentarer:

  1. Tips om du inte redan känner till det: skicka videos med Sprend https://sprend.com/sv . Mottagaren får en länk till videon, den ligger kvar ett par dagar tror jag och mottagaren kan ladda ner den. Jag använder gratisversionen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har använt We transfer vid något tillfälle. Är det ungefär samma sak?

      Radera
    2. Vet faktiskt inte, har inte testat det.

      Radera