onsdag 26 oktober 2022

Blogg 26/10 2022.

 Jag gör det mesta i min stationära dator, men ibland kan det vara bra att ha tillgång till mail i telefonen också. Sedan jag upptäckte att den inte fungerade längre, har jag lagt mycket tid på att få till mitt mailkonto där utan att lyckas. Nu fungerade det plötsligt, när jag bara skrev in mailadressen och lösenordet. Medan jag höll på med telefonen upptäckte jag att ICA-kortet, som låg i samma fodral, var trasigt. Jag såg framför mig ett sökande efter hur det skulle gå till att få ett nytt, men det ärendet gick på en halv minut. Det var bara att gå in på min stamkundssida och trycka på en knapp. Det nya kortet kommer på posten om några dagar. Mailen fungerar lite som och om den vill i datorn också. Häromdagen fastnade mail till särbon någonstans på vägen. Eftersom man provar allting en gång när det gäller datorer, provade jag att skicka från min Gmail-adress istället och det gick fram. Jag skickade båda från samma mailprogram, så man kan undra vari skillnaden låg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar