torsdag 20 oktober 2022

Blogg 20/10 2022.

 När min skrivare gav upp andan köpte jag en ny på nätet. Möjligen kan man skylla på detta faktum att jag missade att man inte kan skriva ut större foton än 13x18 på den. Å andra sidan hade nog inte tanken slagit mig att det kunde finnas en sån begränsning, även om jag hade köpt den här i Nybro. I den gamla kunde man skriva ut alla format med fotokvalitet, men med den nya går det helt enkelt inte. Jag försökte verkligen allt innan jag gav upp. Jag brukar göra egna julkort i avlångt format och skriva ut dom själv på fotopapper. Det brukar få plats tre över varandra på ett A4. I år slog det mig inte förrän jag hade pysslat ihop ett kort som jag var nöjd med, att jag inte kunde skriva ut det. När jag skickar efter fotokopior brukar det finnas något som kallas variabel längd. Fast när jag läste på om det fattade jag det som att det fanns gränser för flexibiliteten. Jag ringde till och med Stockholm och frågade, och så var det. Som tur var hittade jag ett företag som kopierade panoramabilder till vettiga priser. Jag googlade vidare, men insåg att jag hade snubblat över det bästa företaget direkt.

2 kommentarer: