lördag 15 oktober 2022

Blogg 15/10 2022.

 Igår blev det en cykeltur ut till Dollarstore. Förutom att fylla på förråden av sånt jag enbart köper där, var jag på jakt efter skosnören till särbon. Det satt runda snören i skorna när han köpte dom. Han ville hellre ha platta, som inte går upp lika lätt. Det fanns faktiskt på Dollarstore, men jag hade aldrig hittat dom, om jag inte hade frågat. Nu berättade en anställd var dom skulle finnas, men fast jag gick flera varv precis där, tog det en bra stund innan jag fick ögonen på dom. Vid utgången fanns stora glasburkar med lakrits som såg ljuvlig ut, men dom var för dyra för mig. Istället hittade jag något liknande bland lösviktsgodiset. Där fanns inga påsar att plocka godiset i, utan enbart burkar med lock.  Först när jag var klar kom jag på tanken att kolla hur mycket deras lösgodis kostade per hekto. Nu räknade dom inte riktigt så. Istället var det fast pris på en burk med godis. Jag hade lämnat onödigt mycket luft i min, så när jag förstod upplägget plockade jag i några bitar till. Då höll jag i gengäld knappt på att få på locket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar