onsdag 19 oktober 2022

Blogg 19/10 2022.

 Igår var det dags för veckans besök på Kvantum. Jag travade glatt in med mina pantflaskor i butiken, bara för att upptäcka att båda pantautomaterna var avstängda för rengöring. Jag tyckte det var illa nog att man höll på med båda samtidigt. Nu var det dessutom ingen där och höll på, så projektet såg ut att kunna pågå hela dagen. Jag frågade tjejen i förköpet i hopp om att hitta någonstans där jag i värsta fall kunde slänga min pant. Jag är inte helt säker på vem av oss som var mest korkad; hon som sa att jag kunde ta den med mig in i butiken eller jag som gjorde som jag blev tillsagd. Jag använder en mycket liten kundvagn, när jag handlar. Den rymmer precis mina väskor som jag plockar ner varorna i. Att släpa runt på någonting extra låter sig alltså inte göras. Nu hade jag turen att träffa på en kille som kom dragande på en stor bur med läsk. Han var mycket serviceinriktad och tog mina pantflaskor med sig på vagnen. Samma sak kan sägas om flickan som höll på att plocka upp varor i skåpet med kött. När jag bad henne hjälpte hon mig att packa upp ostkupan som jag tänkte köpa. Så kollade vi med min ost, så att den verkligen fick plats i den.

2 kommentarer: