fredag 21 oktober 2022

Blogg 21/10 2022.

 Stundtals blir det dyrt att vara så tankspridd som jag är. En morgon hittade jag plötsligt inte min lilla flaska med kortisonspray. Jag använder den i hopp om att inte behöva ta slemhinneavsvällande precis hela tiden. Aningen bättre blir det, även om jag läser nu att den borde hjälpa mot nysningar också. Jag får fortfarande rena nysattacker mellan varven. Nu stod i alla händelser inte flaskan på sin plats. Jag hoppades i det längsta att den hade hamnat fel, men den fanns ingen annanstans heller. Jag var tvungen att inse att den förmodligen hade följt med till förpackningsåtervinningen av misstag. Flaskan är svindyr, men så liten och lätt att det går att missta den för tom. Locket till avloppsröret under diskbänken och en skruvmejsel har försvunnit på samma sätt, så det där med sopsortering är en dyr historia för mig. Lite extra grämde det mig att jag precis hade beställt varor från Apotea. Nu var dom lite försenade, så jag tänkte maila och fråga om det gick att lägga till en sån flaska. Jag är inte så nöjd med deras webbsida annars, men till sånt hade dom en alldeles ypperlig funktion. Det var bara att fylla i vad man ville ha och med vilken order.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar