lördag 8 oktober 2022

Blogg 8/10 2022.

 Själv slutade jag skriva lappar till folk som gjorde sånt som irriterade mig för bra många år sedan. Däremot har jag och min älskade särbo fått ett par stycken från någon som stör sig på att vi gillar att fotografera. Den första var från någon som hade pratat med sina arbetskamrater på Kährs, men fast jag frågade mängder av mina gamla kollegor var det ingen som hade hört någonting. Jag anar ändå att någon förstod och sa till vederbörande att lägga ner, för sedan hörde vi ingenting mer på två år. Igår dök det upp en anonym lapp i min postbox. Oklart om det kom från samma person, med tanke på hur lång tid det gick mellan meddelandena. Förutom det vanliga tugget om att man var trötta på vårt fotande, fick jag ett välment (?) råd. Om jag förstod saken rätt så tros mannen i mitt liv vara otrogen och jag uppmanades att kolla igenom hans mobil. Om vi hade ett så dåligt förhållande så jag misstänkte någonting sånt, skulle jag inte behöva några bevis för att avsluta vår bekantskap omedelbart. Jag förstår över huvud taget inte vitsen med att vara tillsammans med någon man inte litar på. Själv skulle jag kunna tänka mig att slänga ut någon enbart på grund av att han snokade i min telefon utan mitt medgivande. Särbons mobil har jag för övrigt full insyn i.

4 kommentarer:

  1. Jag förstår inte - vad är det för fel med att fotografera? Anonyma lappar är för övrigt ett riktigt otyg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med på båda punkterna. Jag förstår inte heller.

      Radera
  2. Vilken feg jävel,anonyma lappar jo jag tackar.Tycker du ska fota lite mera,tycker allt att det är jättefint.

    SvaraRadera