tisdag 18 oktober 2022

Blogg 18/10 2022.

 Jag besöker sällan eller aldrig Nybro centrum numera. När det hände senast förundrades jag över dom små skyltar (eller snarare handskrivna lappar då) som vissa butiksägare hade satt upp i sina skyltfönster. Hos skräddaren blev man ombedd att tvätta kläderna, innan man lämnade in dom där. Han angav visserligen pandemin som skäl, men jag antar att det betyder att det faktiskt finns människor som kommer dit och lämnar in smutsiga paltor. Ännu värre blev det när hon som fixar naglar bad kunderna att tvätta händerna innan dom kom dit. Jag trodde inte ens att det fanns människor som gick på stan med skitiga händer i dagens samhälle. Allra minst när dom visste att någon annan skulle göra någonting med dom. Det låter för mig ungefär som att gå till tandläkaren utan att borsta tänderna innan. På skomakeriets dörr satt bara en lapp om att inlämningen till kemtvätt hade flyttat till en annan butik. Det som förvånade mig där var att någonting pågick över huvud taget. Som jag fattade det lade skomakaren ner verksamheten för ett bra tag sedan. Jag var inte tillräckligt nyfiken för att gå in och kolla om någon annan hade tagit över eller vad som hade hänt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar