fredag 28 oktober 2022

Blogg 28/10 2022.

Gårdagens besök på sjukhuset innebar uppstigning klockan sex, vilket inte riktigt är min tid på dygnet. Jag fick komma in till undersökningen direkt efter niokaffet. Den rasten var kortare än befarat, så vi var redan i full gång, när jag egentligen skulle ha varit där. En mycket pigg och glad sjuksköterska tog först några bilder med mammografikameran. Mitt småinflammerade bröst är ömmare än det andra, så det gjorde till och med ondare än vanligt. Efteråt placerades jag på en brits i väntan på läkaren. Han såg tydligen inte det han ville på bilderna, så vi fick gå tillbaka och ta ännu ett gäng. Till slut kom det i alla fall en ung, snygg kille och gjorde en ultraljudsundersökning. Han såg ingenting anmärkningsvärt och hon som klämde på mig för ett par veckor sedan märkte ingenting konstigt. Att träffa en tredje läkare kändes som lite överkurs, så när jag kom hem ringde jag onkologen och bokade om nästa veckas läkarbesök till en telefontid. Sjuksköterskan jag talade med hade jag sedan tidigare en sån tid inbokad med för att utvärdera medicinen jag tar. Nu betade vi av det samtalet också, när vi ändå hade varandra på tråden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar