onsdag 5 oktober 2022

Blogg 5/10 2022.

 I vanliga fall uträttar jag alla apoteksärenden på nätet. När jag fick ett recept på ögondroppar i måndags, gick jag däremot raka vägen till ett av Nybros fysiska apotek och hämtade ut dom. Fördelen med det var att jag blev expedierad av en flicka som jag arbetade tillsammans med för tjugo år sedan eller så. Jag tror inte vi har setts sedan dess, så det var riktigt trevligt att få byta några ord. Mest fascinerad var jag av hur snygg hon var i håret. Någon gång ska förhoppningsvis jag också få så mycket hår igen att det räcker till någon typ av frisyr. Det slog mig inte förrän jag kom hem att det kanske inte hade varit så bråttom med dom där dropparna. Eventuellt kunde jag ha lugnat mig och beställt dom på nätet istället. På nätapoteken händer det att man kan hitta något annat märke som är billigare. Det verkade det inte göra av just dom här ögondropparna, men pengar hade jag ändå kunnat spara, om jag hade lugnat mig lite. Förpackningen som kostade 265 kronor på Apotek Hjärtat i Nybro kostade bara 190 hos Apotea.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar