fredag 7 oktober 2022

Blogg 7/10 2022.

 Jag tittar aldrig på tv-program när dom går live, så playkanalerna är dom enda kanaler jag använder. När plötsligt tv 3 försvann ur Telias utbud blev jag därför lite trött. Av diskussionen på Facebook förstod jag att det var Viasat och Telia som inte kom överens om priset för sändningarna. Där var folk mer förbannade än trötta och det lät på vissa som om dom tänkte byta leverantör helt och hållet. Själv har jag inte det valet, eftersom Telia äger ledningarna som går in i det här huset. Det är bara att gilla läget, om man inte vill köpa till extra tjänster och tv-paket. Medan förhandlingarna pågår har vi bland annat fått tillgång till Cmore som ersättning. Fördelen med att se tv 4:as program där är att man slipper reklamen och en del annat som jag ville se fanns där också. Problemet är att jag inte riktigt fattar vad det egentligen är vi får se. Jag har loggat in enligt instruktionen, men försöker jag starta någonting får jag bara veta att det inte ingår i mitt abonnemang. Jag orkar inte ens kontakta Telia och fråga om jag gör något fel. Istället struntar jag i alltihop och hoppas att trean kommer tillbaka till slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar