torsdag 13 oktober 2022

Blogg 13/10 2022.

 Apropå vilka mediciner man borde ta och vilka man borde undvika, så var jag mycket skeptisk till cellgiftsbehandlingen, som jag blev så sjuk av. Jag vågade inte tacka nej, fast cancern redan var bortopererad. Nu äter jag dessutom en medicin som ska hindra kroppen från att producera hormoner och därmed ny cancer. Jag kanske borde ha avstått från dessa behandlingar istället för statinerna? Vaccinet mot Covid har jag förstått att det till och med finns vårdpersonal som vägrar ta. En läkare hade dessutom åsikten att man fick bröstcancer av den. Det låter väldigt logiskt, när jag nu fick det någonstans mellan dos två och tre. Nu har jag tagit fem doser, eftersom långtidscovid verkar vara en riktigt handikappande sjukdom. Så tar jag blodtryckssänkande medicin, vilket det också råder delade meningar om nyttan med. Jag har läst om människor som av religiösa skäl vägrar ta mediciner. Deras barn dör av diabetes, när dom inte får insulin. Så har jag hört om äldre människor som har tio olika mediciner, som ibland tar ut varandra. Ännu så länge innehåller min dosett i alla fall bara tre olika piller. Eftersom samtliga gäller vällevnadssjukdomar, finns ju alltid alternativet att börja leva sundare istället för att medicinera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar