måndag 17 oktober 2022

Blogg 17/10 2022.

 Under cytostatikabehandlingen tappade jag allt hår på hela kroppen. Ögonbrynen saknade jag inte förrän dom försvann. Jag har alltid tyckt att dom var fula, men nu insåg jag att jag var ännu fulare utan. Dessutom skyddar dom ändå lite från vattnet som rinner ner från huvudet, när man duschar. Innan håret på huvudet kom tillbaka var det tvål som jag fick i ögonen. Nu är det schampo igen. Det har fått mig att minnas varför jag köpte Head and shoulders, efter att ha provat det hemma hos särbon. Det är så ljuvligt krämigt att det inte rinner någonstans alls. Jag var på väg att byta till Barnängen, men på det var det sämre konsistens. När jag försökte googla fram ett krämigt schampo hittade jag bara ett som kostade en halv förmögenhet. Kroppen verkar välja själv vilka delar som det ska växa ut hår på igen. Fötterna är håriga men inte benen och det växte ingenting i den opererade armhålan. Det kändes lite fånigt att bara raka den ena. När håret redan var långt, insåg jag att det fanns där, men var mycket mjukare än tidigare. Jag får väl vara glad att det växte ut igen på huvudet, där alla ser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar