måndag 3 oktober 2022

Blogg 3/10 2022.

 Datorn startade inte om sig själv på några dagar efter ominstallationen. Sedan började den om igen och bar sig åt värre än någonsin. Någonting som kunde ställa till hur mycket oreda som helst var tydligen antivirusprogrammet. Känslan jag hade var att problemen hade börjat ungefär samtidigt som jag bytte ut det, men jag hoppades i det längsta att det inte skulle vara felet. Hade jag haft någon som helst aning om att det kunde bli så, hade jag förstås aldrig bytt program över huvud taget. Nu grämde det mig om jag inte skulle kunna använda någonting som jag hade betalat en årsavgift för. Rådet var hur som helst att avinstallera det och kolla om datorn fungerade bättre. Helt utan skydd vågade jag inte köra, så jag laddade hem ett gratisprogram tills vidare. Nu har inte datorn startat om sig själv på ett par veckor, så jag börjar hoppas att jag har hittat felet. Tidigare hade jag läst att betalprogrammen var mycket bättre. Nu hittade jag istället åsikten att dom som var gratis var lika bra. Dom saknade bara vissa extrafunktioner.

2 kommentarer: