söndag 16 oktober 2022

Blogg 16/10 2022.

 Jag förvarar osten i en plastpåse, men fast jag köper extra stora påsar till den, är den knölig både att få in i påsen och ut ur den. I fredags hittade jag en ostkupa som både var snygg och verkade praktisk på Dollarstore. Tyvärr såg den för låg ut för osten jag brukar köpa och locket gick dessutom ner lite i mitten. Det blir alltid tungt när jag har besökt den butiken, så man kan tycka att jag borde skjuta upp andra ärenden till en annan dag. Till centrum har jag ju inte överdrivet långt. Ändå släpade jag på hemvägen i fredags in min tunga kasse både på Elon och i presentaffären. Ingen av dom hade någon ostkupa. Dessutom passade jag på att köpa almanackor till nästa år inne i bokhandeln. Den ena är en stor väggalmanacka, som är bökig att få med sig hem på cykeln, även om man inte har handlat något annat. En penna, som jag brukar skriva adresser på födelsedagskort med, var jag också på jakt efter. Jag hade antecknat vad den hette, men inte brytt mig om att ta med den gamla, för att vara säker på att det blev rätt. Nu hade den jag köpte en annan kork än den som fanns här hemma. Tills jag kom hem och jämförde, för då satt det en likadan på den pennan.

2 kommentarer:

  1. Där jag bor, i huvudstaden, köper jag ofta Allerums ostar. Förpackningen är som en ostkupa, sluter tätt, så osten håller sig fin länge.

    SvaraRadera