måndag 24 oktober 2022

Blogg 24/10 2022.

 Efter ett hyfsat långt liv har jag gott om fotoalbum i mina hyllor. Dom senaste åren har jag plåtat digitalt, men jag beställer ändå papperskopior på en del kort. Dels är det smidigare att bläddra bland ett urval än bland alla tusentals kort som ligger i datorn. Lättare att hitta om man söker någonting speciellt är det också. Möjligen kan det vara lite knepigt att veta vilket album som är från vilket år. Det är bökigt att dra ut ett i taget och kolla, så till slut skrev jag årtalen på ryggarna på dom. Jag har köpt en mängd olika album genom åren, men dom senaste fem är faktiskt exakt likadana. Dom är dessutom svarta, så det syns inte även om man skriver på dom. Jag såg framför mig hur små söta etiketter kunde vara både mer praktiskt och snyggare. I bokhandeln, där jag trodde att urvalet skulle vara störst, hittade jag inte det jag sökte. Däremot fanns exakt såna etiketter som jag hade tänkt mig på Kvantum. Nu passade jag på att märka upp samtliga fotoalbum, när jag ändå höll på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar