torsdag 27 oktober 2022

Blogg 27/10 2022.

 Min länk till morgontidningen i datorn går direkt till Nybrosidan, eftersom det är den som intresserar mig mest. Mitt på sidan fanns en sammanfattning, som jag kollade sist av allt, för att se så jag inte hade missat någonting. Så kikade jag på familjeannonserna, som låg längst ner. En dag saknades plötsligt båda dom här sakerna. Jag var nästan på väg att ringa och fråga vad som hade hänt. Som tur var upptäckte jag själv att dom fanns kvar om jag gick till huvudsidan istället. Det är ju inte så komplicerat, även om det känns lite långsökt. Jag måste alltså lämna Nybrosidan, för att få en sammanfattning av vad som har hänt i Nybro.

När jag läste att skådespelerskan Anne Heche hade omkommit, var det inget namn jag kände igen över huvud taget. Jag var säker på att jag aldrig hade sett henne i någon roll, men så läste jag hennes filmografi på nätet. I ”Sex dagar sju nätter” från 1998 spelade hon mot Harrison Ford. Jag älskar verkligen den filmen och har sett den ett par gånger. Fords namn kände jag förstås igen, men vem som spelade den kvinnliga huvudrollen hade jag tydligen aldrig noterat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar