torsdag 6 oktober 2022

Blogg 6/10 2022.

 Alsolsprit har jag alltid hemma, eftersom jag använder det när jag får munsår. Den fantastiska läkaren, som jag träffade i måndags, tog sig till och med tid att visa mig hur jag ska använda det för att få bukt med mina såriga fingrar. Jag får nästan som nageltrång på fingertopparna. Då ska man väl helst klippa nageln rakt av och lämna hörnan intakt. När det känns som om den sticker rakt in i mitt finger gör jag tvärtom och försöker fila bort det som sticks. Ingen som jag har frågat tidigare har haft några goda råd, men den här tjejen visste precis hur jag skulle bära mig åt. Jag skulle hälla alsolsprit på en vaddtuss och peta in den under nagelhörnan. Om jag förstod saken rätt skulle den sitta där under natten. Med tiden ska förhoppningsvis naglarna typ lyftas upp från fingret. Det var i alla händelser härligt med någon som försökte hjälpa mig. Inte undra på att jag fick sådant förtroende för henne att jag till och med plockade fram statinerna igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar