onsdag 12 oktober 2022

Blogg 12/10 2022.

 Min mest positiva tolkning av vad läkaren jag besökte i förra veckan skulle göra var att hon skulle skicka en remiss för ultraljud av mitt eventuellt inflammerade bröst. I måndags ringde dom från lasarettet och erbjöd mig att komma redan som igår. Sånt där är alltid skönt att få avklarat, så vi studsade iväg. Tyvärr var det jag hade fått en tid hos en läkare, som i sin tur remitterade mig till ultraljud. När jag kom hem läste jag i min journal att läkaren på Astrakanen hade kontaktat en läkare på sjukhuset och bett dom att träffa mig. Eftersom jag är under uppföljning på onkologen, bokade hon ett besök åt mig hos en läkare där. Det som verkade skumt för mig var att hon som bokade också fanns på onkologen. Behållningen av det här besöket var att brösten blev ordentligt genomklämda och undersökta. Det blir inte på långa vägar lika proffsigt gjort när jag försöker själv. En resa till för ultraljud blir det alltså. Sedan frågade läkaren som väl var om jag ville komma tillbaka när hon hade resultatet eller om vi kunde ta det på telefon. Valet mellan ett tiominuters telefonsamtal eller tre timmar för att åka till lasarettet och hem igen var ganska enkelt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar