tisdag 10 januari 2023

Blogg 10/1 2023.

 Det verkar råda delade meningar om huruvida man bör dricka mjölk över huvud taget i vår ålder, men både jag och särbon är riktiga kalvar. När man cyklar och handlar är problemet att man har åtminstone halvfullt lass med bara all vår mjölk. Beställer man hemkörning är istället svårigheten att Kvantum av någon outgrundlig anledning inte får sälja samma mjölk på nätet som dom gör i butiken. I den sistnämnda kan bäst före-datum gå ut nästa dag. På nätet måste datumet vara betydligt bättre. Annars uppfyller mjölken inte kvalitetskraven och blir ersatt. Särbon får istället för grön mjölk någon odrickbar sörja med extra lång hållbarhet. Med min minimjölk är det ännu värre, för den går inte ens att ersätta. Jag får helt enkelt vara utan mjölk den veckan. Det hände sist jag handlade, så i brist på annat drack jag mjölk som hade gått ut för nästan en hel vecka sedan. För att folk i allmänhet inte vill ha mjölk som datumet går ut på om några dagar, får alltså jag dricka sån som är betydligt äldre än så.

3 kommentarer: