onsdag 18 januari 2023

Blogg 18/1 2023.

 Någon hävdade att det rentav var bra att som kvinna ha lite förhöjt kolesterol. På nätet läste jag att kroppen bara producerar desto mer, om man sänker det med medicin. Oavsett vad man anser om den saken, har jag konstaterat att medicinen jag har fått verkligen håller vad den lovar. Efter att ha tagit den i tre månader tog jag prover i förra veckan. Tidigare hade mina värden i bästa fall legat i överkant, men oftast högt över vad som rekommenderades. Nu hade dom gått rakt ner till hälften. Det enda av alla prover dom hade tagit som avvek från det normala kunde tyda på någonting med levern, googlade jag mig fram till. Det lät lite läskigt, eftersom sjuksköterskan på kirurgen sa att bröstcancer ofta går till levern. Efter att ha kollat kurvan med tidigare resultat kände jag mig betydligt lugnare. Dom hade visserligen bara kollat det där värdet ett par gånger tidigare, men båda gångerna var det ännu högre än nu. Första gången var redan 2017. Jag hade fattat läkaren som att hon enbart skulle höra av sig om något inte var bra. Nu fick jag ändå ett brev, där det stod att dom lämnade blodproverna såg fantastiska ut.

4 kommentarer: