fredag 6 januari 2023

Blogg 6/1 2023.

 Min älskade särbo har inte helt gett upp hoppet om att få mig att äta frukt och andra nyttigheter. Alltså stod jag en dag på Kvantum och skulle väga en påse med äpplen. Problemet var att det fanns lite för många olika sorter, för att jag skulle begripa vilka jag hade tagit. Det stod brun eller gul etikett, men hur jag än tittade där äpplena låg såg jag inga såna färger. Till slut insåg jag att dom etiketterna satt på själva äpplena.
Jag såg filmen ”Den allvarsamma leken” och tyckte att handlingen verkade väldigt bekant. Filmen var från 2016, så det var knappast den jag hade haft tillgång till tidigare och hunnit glömma att jag hade sett. Det spelade visserligen in filmer både 1945 och 1977 också, men jag tror mig inte ha sett någon av dom heller. Däremot hittade jag titeln bland mina kassettböcker. Jag har uppenbarligen hört den minst en gång och kände igen den, när skådisar som Sverrir Gudnason och Michael Nyqvist gestaltade den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar