onsdag 4 januari 2023

Blogg 4/1 2023.

 Jag hörde en halvkändis berätta på tv att hans astrolog hade sagt att 2022 skulle bli hans år. Vi som är födda i fiskarnas stjärntecken hade inte haft något riktigt höjdarår på tvåhundra år, men ifjol var det dags. För honom hade det verkligen blivit toppen, så det hade slagit in. Själv är jag inte lika entusiastisk efter ett år med cancerbehandlingar och därtill hörande dåligt mående. Självklart kan det här året bli ännu värre, men tills jag blir överbevisad föredrar jag att tro att det kommer att bli bättre.
Eftersom jag är för snål för att köpa en chromecast, händer det någon enstaka gång att jag tittar på tv genom att spegla telefonen. Häromdagen var det tur att jag gjorde så, för det innebar att jag inte genast svarade när telefonen ringde. Annars svarar jag oftast av ren nyfikenhet även på okända nummer. När det nu till och med stod ”Zambia” på displayen, tryckte jag för en gångs skull till och med bort samtalet. Efteråt blev jag erbjuden att blockera numret, så jag gjorde så också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar