måndag 23 januari 2023

Blogg 23/1 2023.

 Datorn och Internet slutar aldrig att fascinera mig. Varför saker och ting fungerar från och till kommer jag nog aldrig att begripa. Jag hittade en jättebra webbsida, som verkade helt utplånad när jag skulle besöka den nästa gång. Där fanns bara ett meddelande om att antingen hade jag angett fel adress eller också fanns inte sidan längre. Nästa dag såg den plötsligt ut som den skulle igen. När jag höll på med någonting annat försvann allting från skärmen utom muspekaren. Den har man ju ingen större nytta av, om det inte finns någonting att peka på. Jag har Outlook och har hela tiden tänkt mig att jag kunde maila därifrån, om det skulle knipa. Det kunde jag också, men mailen kom aldrig fram till mottagaren. Som tur var provade jag med att skicka till mig själv. Annars hade jag aldrig fått veta att det inte gick fram, för jag fick inget felmeddelande. Dom blå pilarna som fanns på alla komprimerade mappar (se bild) störde mig. Till slut hittade jag ett aningen komplicerat sätt att bli av med dom. Någon vecka senare fick jag lära mig hur man tog bort själva komprimeringen istället. Det var betydligt enklare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar