lördag 14 januari 2023

Blogg 14/1 2023.

 Jag fattar knappt hur jag fick upp julen, med tanke på vilket slit det var att plocka ner den igen. Nu tvättade jag inga fönster och strök bara gardiner till ett av dom. Ändå blev jag helt slut och hade ont i hela kroppen, innan jag var klar. Slingan till balkongen lindar jag upp på en bit kartong, i hopp om att den ska löpa som den ska. När jag ska linda upp den igen har den en tendens att trassla ihop sig rejält. Den här julen gjorde den precis tvärtom. När jag skulle ha upp den på balkongen blev det trassligt, men när jag tog in den var den hur snäll som helst. Det som hände med adventsljusstaken kan ha varit straffet för att jag köpte billiga ljus. När jag skulle ta bort mossan satt den fast i en jättelik klump av stearin. Jag fick ta till nästan alla verktyg jag hade för att få bort det värsta. Att den inte blev riktigt ren syns ju inte när jag fyller på med ny mossa till nästa jul. Jag lyckades tack och lov utan att spräcka ljusstaken, som är av trä. Medan jag höll på kändes det som om jag hämnades på alla andra som brukar banka och slå i det här huset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar