torsdag 19 januari 2023

Blogg 19/1 2023.

 Det absolut sista som hände innan det klarnade upp och blev kallare, var tydligen att det kom ett tunt lager med pudersnö. Jag tycker att det var helt onödigt med tanke på väglaget. Å andra sidan verkar det ha varit blankis även där det inte har kommit snö. Är det vitt är man åtminstone inställd på att det är halt. Under gårdagens promenad mötte jag en lätt lastbil. När någonting flög iväg från den och fladdrade runt i luften, trodde jag först att dom hade tappat en kartongbit eller något liknande. När den landade på gatan och gick i småbitar insåg jag att det var ett isflak som hade legat ovanpå taket. Hade dom haft en bil efter sig kunde det ha gått riktigt illa. Idag plingade det till i SOS-appen redan när jag stod i duschen. Två bilar hade krockat i närheten av rondellen. Det såg ut att vara ungefär där det ligger ett övergångsställe, så man får vara glad om det bara blev plåtskador. Gång- och cykeltrafikanter är ju betydligt mer oskyddade.

2 kommentarer: