tisdag 24 januari 2023

Blogg 24/1 2023.

 Det dyker upp allehanda uppgifter och annat i min smarta telefon. Den senaste nyheten var en översikt över vilka appar jag hade använt mest under veckan. Jag klickade bara bort meddelandet. När jag sedan blev nyfiken på resultatet hittade jag inte något liknande någonstans. Jag fick helt enkelt ge mig till tåls tills det dök upp nästa gång en vecka senare. Någon stor överraskning är det förstås inte att jag använder appen SnoreLab väldigt många timmar varje vecka. Det är den som registrerar mitt snarkande, så den används den tredjedel av mitt liv som jag sover. På andra plats kommer ett mobilspel som heter Jewel Legend. Jag misstänker att jag började spela det på rasterna redan medan jag jobbade, för jag är på nivå 1019. Den är ett typiskt fall av ”bara en gång till”, eftersom jag så gärna vill ha ut nivån. En del användande av Googles app blir det också, när jag och särbon löser korsord. Det är så mycket smidigare att ha telefonen bredvid sig i fåtöljen än att springa fram och tillbaka till datorn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar