tisdag 31 januari 2023

Blogg 31/1 2023.

 Min första bok ”Älskade Frank” finns inte på förlaget längre, men jag har själv lyckats sälja ett par exemplar på Tradera. Nu tänkte jag försöka på Bokbörsen också. Med tanke på att man har ett enhetsporto där, oavsett hur många böcker någon köper av samma säljare, tänkte jag att det borde vara lättare att locka köpare om man hade mer än en enda annons. Jag har sålt av dom böcker jag eventuellt hade tidigare i livet, men jag hittade några stycken att lägga upp till försäljning. När golvfabriken jag jobbade på fyllde 150 år fick alla anställda varsin stor bok om företaget. Jag tänkte att den knappast kunde intressera någon annan, men eftersom det var en fin bok försökte jag ändå. Den absolut första boken jag sålde var just den. Det säljs verkligen det mesta på den där sidan. Gamla faktaböcker från åttiotalet, som jag trodde var helt out of date, finns det flera annonser om. Det säljs till och med kassettböcker och cd-skivor. Jag har gott om båda delarna, så det är enkelt att fylla på med annonser där. Jag lade upp ett gäng kassettböcker igår, och redan på kvällen var två av dom sålda. Däremot har planen med att lyckas kränga några exemplar av min egen bok spruckit helt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar