måndag 16 januari 2023

Blogg 16/1 2023.

 Varje år, när det är dags att pynta till advent, har glödlampan i minst en av mina båda stjärnor gått sönder. Varje gång tänker jag att jag får skruva ur dom och förvara dom någon annanstans över sommaren, men det kommer jag aldrig ihåg. Inte vet jag om det skulle spela någon roll för hållbarheten var dom ligger. När jag satte upp mina vanliga prydnadslampor igen efter jul den här gången hade något liknande hänt där. Jag har en lampa i samma stuk som den på bilden nedan, men med bara åtta små ljuspunkter. Dom är uppenbarligen inte seriekopplade, för nu hade en slocknat men resten lyste fortfarande. Jag kom ihåg hur jag någon gång bara behövde skruva till lampan lite för att få den att lysa, men det hjälpte inte den här gången. Att jag skulle ha såna pyttelampor hemma tvivlade jag starkt på. Ändå tyckte jag mig minnas att jag hade bytt en vid något tillfälle, så jag letade igenom dom ställen där jag förvarar reservlampor. Där fanns inga, men som tur var kom jag att tänka på pryllådan med massor av fack. I ett av dom hittade jag en hel hög med såna där små lampor, så nu lyser allihop igen.

2 kommentarer:

  1. Det lär visst finnas en sk app som heter "What´s up. Kan det finnas en som heter "Watch up, eller kanske Watch down"! So tur var, stod du inte på "roten"! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Någonting säger mig att du tänkte kommentera gårdagens inlägg. En sån där app vore nog bra för mig, som snubblar fram genom livet. ❤️❤️❤️

      Radera