torsdag 12 januari 2023

Blogg 12/1 2023.

 Det finns ju telefonappar för i princip allting numera. Somliga visste jag inte ens att jag behövde förrän jag skaffade dom. Sedan visar dom sig vara snudd på oumbärliga. Postnords app hade jag noterat, men inte känt att det var någon större nytta med. Så skickade jag en spårbar försändelse och insåg att appen var ett smidigt alternativ för att följa den. Jag såg direkt hur långt den hade kommit och när den hämtades ut, utan att behöva söka efter uppgifterna. Att jag skulle få mer nytta av den där appen, slog mig inte förrän det plingade till i telefonen en kväll. Då hade den själv sökt upp ett paket som jag väntade och berättade hur det gick med leveransen. När paketet fanns att hämta ut på posten var det bara att legitimera sig med bank-id i lugn och ro här hemma. Väl på posten visade jag upp koden som hade dykt upp, personalen scannade den och jag fick mitt paket. Inget pyssel med att skriva av sändningsnumret och leta fram lapp och legitimation när det var dags.

2 kommentarer:

  1. En positiv modernitet, denna app. (n-app är väl annars populärt hos bebisar och fiskare!?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allihop ger ungefär samma tröst. ❤️❤️❤️

      Radera