måndag 9 januari 2023

Blogg 9/1 2023.

 Jag hoppas att jag inte är ensam om att ha ett vindsförråd som det är snudd på omöjligt att hitta någonting i. Jag rensar, sorterar och märker upp lådor, men när jag behöver någonting specifikt hittar jag det sällan. Det jag har mest av däruppe är datorer, CD-växlare och datorstolar. En av mina äldsta datorer fick killen som hjälpte mig att skaffa en ny ta över. Resten står kvar att ha i reserv om någonting skulle hända med den jag använder nu. Jag tror ändå inte att dom skulle göra mycket nytta i en krissituation. Jag tog ner en och kollade en gång, men den var seg som tuggummi. Jag gav upp försöken att få den att fungera ganska snabbt. CD-växlare är också såna apparater som strular för mig. Jag har ändå inte riktigt haft hjärta att slänga någon av dom. Sedan flera år lyssnar jag på musik från en laptop istället. Den senaste spelaren jag ställde upp på vinden bör det alltså inte vara något större fel på, men jag minns inte ens vilken av dom det är. När jag flyttade till Nybro hade jag en datorstol med låg rygg. Numera skulle jag aldrig i livet orka hålla huvudet uppe själv. Den stolen tror jag att någon väninna fick ta över, men ett par andra står kvar i förrådet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar