fredag 20 januari 2023

Blogg 20/1 2023.

 Häromdagen plingade det till av tre sms samtidigt i min telefon. Samtliga gällde missade samtal. Samma nummer hade försökt nå mig flera gånger med några minuters mellanrum. Min älskade särbo var senare än vanligt, så jag blev livrädd att det hade hänt honom något. Som väl var dök han upp i samma veva. När jag kollade upp telefonnumret visade det sig tillhöra någon på Kvantum. Dom hade precis varit här med varor, och påringningarna skulle ha skett strax innan dom kom. Jag tyckte att dom borde ha sagt något om dom hade försökt nå mig. Ingen svarade när jag försökte ringa tillbaka heller. Annars var väl det konstigaste att jag inte hade några missade samtal, när det borde ha ringt flera gånger. Reklamen nedan från nämnda butik gör mig också lite fundersam. Om man sparar 30 kronor kilot när godiset kostar 69:95, borde det väl kosta snudd på en hundring i vanliga fall? Antingen har dom höjt det ordinarie priset med en tia eller också är det en felskrivning.

2 kommentarer: