onsdag 11 januari 2023

Blogg 11/1 2023.

 Min inställning till problemet med mjölkleveranserna har varit att det är helt onödigt att betala för hemkörning, om jag ändå ska cykla till Kvantum och hämta min mjölk själv. Ändå var det precis vad jag gjorde den här veckan. Jag skulle ändå till frissan och hon finns i samma ände av Nybro. Jag hade hyfsat gott om pantflaskor, så dom passade jag på att ta med mig. Att titta in på Willys hade inte varit lönt, fick jag veta, för där har dom slutat sälja minimjölk helt och hållet. Dit måste jag ändå försöka ta mig i veckan, eftersom posten är inrymd där. Jag har ett paket som väntar. På Kvantum i måndags passade jag på att köpa DVD-skivor till min älskade särbo. Dom finns inte i webbshoppen. Där finns däremot USB-minnen, som jag aldrig har sett i den fysiska butiken. Jag är en riktig godisråtta, så jag passade på att köpa lösgodis. Det alternativet funkar inte online. Så fick jag med mig den mjölk jag ville ha hem också. Ändå brydde jag mig inte om att släpa på resten av varorna för veckan, utan fick det levererat hem hit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar