fredag 13 januari 2023

Blogg 13/1 2023.

 Igår var det dags för årlig läkarkontroll. Det regnade och var fortfarande mörkt när jag traskade ner till Astrakanen. Vid ytterdörren tog det tvärstopp. Dörren var låst och dom skulle inte öppna förrän vid halv åtta. För mig lät det lite märkligt, för jag hade varit erbjuden en tid redan vid sju. Jag fick sällskap av ett par gentlemän som skulle in på samma ställe. Till slut lyckades en av dom trycka på det som tydligen var dörrklockan. Jag fick senare klart för mig att man hade dörren låst tidigt på morgonen för säkerhetens skull. När man ringde kom någon i personalen ut och släppte in en. En gång hade det tydligen suttit en skylt där som uppmanade till detta, men nu var den helt blank. Det som skulle föreställa en ringknapp liknade på inget vis en sån i min värld. Vi ryckte fortfarande i dörren utan resultat efter halv åtta. Ändå hävdade hon som till slut släppte in oss att dörren låstes upp automatiskt vid halv. Resten av besöket avlöpte i alla fall väl, även om det var lite traumatiskt att höra hur många rör med blod dom tappade mig på.

2 kommentarer: