lördag 28 januari 2023

Blogg 28/1 2023.

 Igår var det dags för klinisk bröstradiologi. Jag lyckas inte ens googla mig fram till skillnaden på det och vanlig mammografi. Man går in genom olika dörrar på sjukhuset, men väl där kläms tuttarna ihop i likadana maskiner. Efter att ha opererats för bröstcancer, kallas man i alla fall till en sån undersökning varje år dom följande tio åren. Om man lever så länge vill säga. Det var verkligen exakt efter ett år, för jag opererades just den 27/1 förra året. Jag tänkte först att det var lite överkurs, eftersom jag var där en extra vända i höstas. Fast sedan slog det mig att vi enbart kollade det opererade bröstet då. Det är fortfarande lite varmare än det andra, så läkaren blev orolig att det kunde vara någon typ av inflammation. Nu kollade vi båda tuttarna och det gick faktiskt fortare än på nolltid. Jag hade nämligen tid halv två, men var färdig redan kvart över ett. Det innebar att min älskade ledsagare hann bjuda mig på en lätt lunch, innan bussen gick hem till Nybro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar