tisdag 3 januari 2023

Blogg 3/1 2023.

 För några veckor sedan kontaktade jag Astrakanen Läkarcentrum. Jag ville ta prover för att se om statinerna gör någon nytta. Sköterskan jag pratade med skulle återkomma, men det gjorde hon aldrig. Nu på nyåret började det kännas mera aktuellt med ett riktigt läkarbesök med allt vad det innebär av provtagning och receptförnyelse. Jag ringde igår och eftersom det var måndag dröjde det en bra stund innan dom ringde tillbaka. Tack vare att hon låter precis som en före detta arbetskamrat till mig, hörde jag att det var samma tjej som sist. Hon hade blivit sjuk efter vårt senaste samtal. När hon kom tillbaka trodde hon att någon annan hade kontaktat mig, men så var det ju inte. Svaret var i alla fall att man borde ta medicinen i minst tre månader och det har jag gjort nu. Jag hade en förhoppning om att få en läkartid innan mitt frikort går ut i februari. Fast när hon pratade om att jag skulle få komma till samma läkare som förra gången, lät det så bra att jag kände att det kanske kunde vara värt att betala för besöket i värsta fall. Jag hade inte behövt oroa mig, för jag fick komma redan i nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar